Oprocentowanie kredytu samochodowego

Na co w pierwszej kolejności zwracamy uwagę, wybierając kredyt samochodowy? Oczywiście na koszty. Tutaj zaś najważniejszym elementem jest oprocentowanie. O jego wysokości decyduje wiele czynników. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę przedmiot kredytowania – w przypadku zakupu pojazdu używanego oprocentowanie będzie większe. Wiek auta również ma ogromne znaczenie.

W tym zakresie banki mają wprowadzone ograniczenia – w momencie, kiedy dług zostaje spłacony, pojazd nie może liczyć sobie więcej aniżeli określoną ilość lat (każdy bank ustala limity we własnym zakresie). Zasada jest jednak taka, że im samochód starszy, tym droższy jest kredyt. Na najniższe oprocentowanie liczyć mogą te osoby, które kupują auta prosto z salonu lub maksymalnie 3-letnie. Ponadto wysokość oprocentowania uzależniona jest także od tego jakiej wysokości wkład własny posiada klient (przy założeniu, że ma w ogóle pieniądze na ten cel). Im większy jest udział środków własnych, tym korzystniejsze warunki umowy. Osoby decydujące się na zaciągnięcie kredytu samochodowego w walucie obcej także mogą liczyć na atrakcyjniejsze oprocentowanie.

Przy tej okazji trzeba jednak wspomnieć o dwóch istotnych kwestiach. Po pierwsze – bank zażąda większej zdolności kredytowej aniżeli przy kredycie złotówkowym. Po drugie – zobowiązanie np. w euro jest ryzykowne z racji na wahania kursów walut. Zmiany te nie zawsze są korzystne dla kredytobiorcy – a zważywszy na to, że żyjemy w dobie kryzysów ekonomiczno-gospodarczych, kursy walut są wyjątkowo niestabilne.

1 myśl w temacie “Oprocentowanie kredytu samochodowego”

  1. największy problem w tym, że im starsze auto tym wyższe oprocentowanie. chociaż z tego co się orientuje to naszych rodaków to nie przeraża bo przeciez trzeba mieć skóry, klimy, poduchy w staruchu…. nie ważne, że to już może nie działać i więcej z tym problemu, ale przecież musi być wypas

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*